Ariana dla WS | Blogger | X X

2024. március 21., csütörtök

Sunshine csalogató tag

Stella hívott ki erre a kis tagre, amit ezúton is nagyon köszönök neki! Kicsit megizzasztott némelyik kérdés, de igyekeztem a legtöbbet kihozni belőle, és csupa-csupa olyan ajánlóval érkezni, amik reményeim szerint a ti szívetekbe is elhozzák a napsütést :)

Sajnos én csak könyvekkel töltöttem ki (kompenzációként van olyan pont, ahova lehet nem csak egy válasz fog kerülni), mert gyermek mellett jelen állapotban maximum sorozatos és filmes várólistám van, de időm meg nincs tényleg leülni a tévé elé. (Vagy ha meg van időm, akkor más prioritást élvez, mint most is a blogolás. Szipp-szipp Hazbin hotel, azért egyszer csak megnézlek!)


KÉRDÉSEK:

1. TÁNC - egy sorozat/film/könyv, ami táncra perdít

2. ZENE - egy sorozat/film/könyv, ami a zenére fókuszál

3. BARACK - egy sorozat/film/könyv szaftos részletekkel

4. FAGYI - egy sorozat/film/könyv, ami tele van szexi szereplőkkel

5. BARÁTOK - egy sorozat/film/könyv, ami a barátságról szól

6. UTAZÁS - egy sorozat/film/könyv, ami kalandos

7. NAPSZÚRÁS - egy sorozat/film/könyv, amit megbántál, hogy megnéztél/elolvastál

8. NYÁRI RUCI - egy sorozat/film/könyv, ami bolondos és cuki

9. SZÚNYOG - egy sorozat/film/könyv, ami felidegesített

10. NYÁR - egy sorozat/film/könyv, ami az idei nyár legjobbja volt

 

1. TÁNC - egy sorozat/film/könyv, ami táncra perdít

Jó sokat agyaltam ezen a ponton, de végül Cassandra Clare viktoriánus Londonjában játszódó sorozataira esett a választásom: Pokoli szerkezetek és Utolsó órák trilógia.
Nem szoktam történelmi regényeket olvasni, egyszerűen nem az én stílusom, de amikor így vegyítve van a dolog egy kis fantasyval, akkor könnyebben csúszott a sztori. És meglepő módon imádtam a Clare által lefestett bálokat és ünnepségeket, a táncrendeket és minden ehhez kapcsolódó akkori társadalmi normát.
Nem vagyok nagy táncoslábú, de ez állt hozzá a legközelebb az utóbbi időben, hogy újra talpra akarjam rángatni a férjem, hogy felidézzük az esküvői keringőnket :)

2. ZENE - egy sorozat/film/könyv, ami a zenére fókuszál

Ez a pont nagyon gyorsan és egyértelműen adta magát: V. E. Schwab: Egy sötét dal, Egy kegyetlen duett.
Imádom az írónőt, mindig meg tud lepni. Ezerarcú a stílusa, kreatívak az ötletei, és magával ragadó férfi karaktereket tud írni (bár a női hősei általában nagyon irritálóak, tisztelet a kivételnek).
A kiemelt duológiája egy disztópikus világban játszódik, amit különféle szörnyek szálltak meg (sajnos nagyon régen olvastam, úgyhogy a konkrét megnevezésekre nem emlékszem, nézzétek el nekem). És ezeknek a szörnyeknek van egy olyan fajtája, akik zene segítségével el tudják ragadni a bűnösök lelkét.
WOW.
Csak... wow. Imádtam az ötletet, imádtam a megvalósítást. Három ilyen Sunai jelenik meg a regényben, mindhárman hatalmas karakterek, akiket nagyon lehet imádni vagy épp utálni, elképesztően sokszínű a kapcsolatuk a zenével és a zenével összefüggő hatalmukkal és képességeikkel.

3. BARACK - egy sorozat/film/könyv szaftos részletekkel

Stella ehhez a ponthoz az Off-campus sorozatot hozta, amit ÉPPEN MOST OLVASOK, úgyhogy én csakazértis valami mást fogok hozni ide... De hogy mit, atya ég, a polcomat átnézve annyi jó lehetőség van. Nagyon nehéz volt egyet kiválasztani, úgyhogy a végén még fogok egy egész külön bejegyzést hozni csak ehhez a ponthoz, és készíteni egy hosszú, szaftos könyvajánlót!
És akkor dobpergés, a választottam nem lett más, mint C. S. Pacat könyvsorozata: A rab herceg, A hercegi csel (és ha minden igaz, idén jön a befejező rész!!!)
Ebben a könyvben elejétől a végéig izzik a levegő. Jó, nem mindig a főszereplő páros körül, mert ők elég nehéz eset, de kábé mindenki más körül igen :D
Kreatív spicy jelenetek vannak benne, de abszolút nem csak ez az erőssége, mert egy csodásan kidolgozott világgal operál a sorozat, zseniális karakterek szerepelnek benne, és Laurent... Atya ég. Aki szereti a hűvös, cselszövő, bicskanyitogató kis szarzsák karaktereket, azok velem együtt imádni fogják ezt a gyökeret. Legjobb karakter evör :D

4. FAGYI - egy sorozat/film/könyv, ami tele van szexi szereplőkkel

Lehet én tévelygek mindig kétes helyekre a könyvesboltokban, de lassan már nehéz olyan könyvet találni, aminek NEM egy szexisten minden karaktere :D
Szóval nem kellett sokáig keresgélnem, és végis Sarah J. Maas egyik sorozatára esett a választásom, a Crescent sity-re.
Itt mindenki szép. Itt mindenki tökéletes. Ezt a könyvet olvasni komolyan olyan érzés volt, mint egy Marvel filmet nézni. A pasik gyúrnak, a csajok futnak és táncolnak, mindenki mint egy felfújt műanyag baba csak különböző hajszínekkel.
Ettől függetlenül egy nagyon jó könyv (és a Marvel filmeket is szeretem a felszínességük ellenére is), de erre készüljetek fel, hogy a karakterek képi világa eléggé egysíkú.

5. BARÁTOK - egy sorozat/film/könyv, ami a barátságról szól

Most egy kicsit csalni fogok, de ehhez a ponthoz nekem azonnal az Arisztotelész és Dante ugrott be.
(Igen, én angolul olvastam, láttam, hogy a Könyvmolyképző kiadásában nem magyarosította Arisztotelész nevét, de nekem ő akkor is Arisztotelész, sorry).
Lehet velem vitatkozni, de nekem ez a könyv egy gyönyörű barátságról szól. Egyetlen pillanatig nem éreztem azt, hogy a fiúk többek lennének legjobb barátoknál, hiába SPOILER ALERT: jönnek össze a végén. Igen, az utolsó öt oldalon így villámcsapásszerűen felismerik, hogy ez szerelem, és összejönnek, és boldogság van. Imádom ezt a könyvet, komolyan kötelezővé tenném az olvasását, de a végét akkor is nagyon bántam, elhamarkodottnak és összecsapottnak éreztem, és abszolút megalapozatlannak. De tényleg, nyugodtan cáfoljatok rám.

6. UTAZÁS - egy sorozat/film/könyv, ami kalandos

Egyértelmű: Rick bácsi minden könyve valaha.
Két éve kezdtem el a Villámtolvajt, azóta pedig ledaráltam a teljes görög mitológiás sorozatát. Ezen kívül elolvastam angolul a The sun and the srart (ami elég friss megjelenés, úgyhogy reménykedem, hogy egy hazai kiadó is felkarolja), és a Magnus Chase sorozatot (ami viszont nem mai gyerek, szóval sajnos nem reménykedem ezzel kapcsolatban semmiben).
Elég nagy merítésem van, így mondhatom, hogy minden könyve pörgős és csupa izgalom, nem lehet letenni és egy pillanatra nem untat. Aki kalandokat keres, az Rick bácsi háza táján biztosan meg fogja találni, amit keres.

7. NAPSZÚRÁS - egy sorozat/film/könyv, amit megbántál, hogy megnéztél/elolvastál

Egy kicsit szégyellem magam, hogy minden negatív töltetű ponthoz hazai szerzőt hozok, miközben annyi kiemelkedő magyar szerzős regényt is olvastam az utóbbi időben!
De sajnos a nagy csalódásaim is magyar nevekhez köthetőek, és ezt nagyon bánom.
Carol Souya egy olyan írónő, akivel wattpadon találkoztam első ízben, és nagyon megszerettem. Az online regényei elvarázsoltak, érzékenyek és hitelesek és megérintik az ember szívét. Ezért is volt duplán csalódás, amikor megvettem az első nyomtatásban megjelent művét, az Évszakokat.
Őszintén, nem mostanság olvastam, már kábé meg sem tudom mondani, miről szólt. De az mély nyomokat hagyott bennem, hogy azzal az érzéssel tettem le, hogy ez hatalmas csalódás volt, és ennyi idő alatt csinálhattam volna más, hasznosabbat is.

8. NYÁRI RUCI - egy sorozat/film/könyv, ami bolondos és cuki

Megint egy kicsit gondolkodósabb pont volt, és már bevallom, megírtam egy másik könyvre, amikor rájöttem, hogy tudok erre egy sokkal jobban passzolót is! Ez pedig Rainbow Rowell: Carry on. (Talán a magyar kiadás Csak így tovább címmel jelent meg)
Erről a könyvről röviden azt lehet elmondani, hogy olyan, mint egy Harry Potter fanfic, amiben Harry és Draco összejönnek. És közben mégis annyival több ennél!
Nekem tetszett a világ és az a fajta érdekes mágia használat, amit a szerző felépített benne. A romantikus szál is lenyűgöző, én sokszor megalapozatlannak és erőltetettnek érzem az ellenségekből szerelem trope-ot, de itt abszolút működik, és igazán ez is a fő humorforrás a történetben. Nem egy jelenetnél hangosan felnevettem.
De a legnagyobb erőssége mégis a karakterek. Egyediek, imádnivalóak, és nagyon emberiek. Ebben a könyvben semmi túlzott melodráma nincs, csak nyers és mély és őszinte érzések,amik garantálom, hogy a könyv befejezése után is sokáig az olvasóval maradnak.

9. SZÚNYOG - egy sorozat/film/könyv, ami felidegesített

Nem szívesen mondok egyetlen könyvről sem rosszat. Ha valaki molyon követ, akkor azt is látja, hogy nagyon ritkán adok 5 csillagnál kevesebbet, mert vagy rohadtul élvezek valamit, vagy nem olvasom el.
De van egy könyv, amit atya ég, háromszor próbáltam meg elolvasni. Háromszor nem sikerült. És még mindig kísért az emléke.
Ez pedig sajnos Csóti Lilitől a Hetedvérig.
Hadd szögezzem le, hogy azt látom, hogy amúgy nagyon sokan szeretik, iszonyú jó százalékkal fut molyon is, és valószínűleg csak én vagyok az, aki értetlenül áll ez az egész előtt, de... De tényleg nem értem. A karakterek felszínesek, a párbeszédek gyermetegek, az események nem haladnak sehonnan sehová, és egyszerűen nincs semmi súlyuk. Csak hogy egyet mondjak: kicsi spoiler, de a sztori úgy kezdődik, hogy meghal valaki a főhős mellett, és ő ezt megjósolta. Ahh, izgi-izgi, vártam mi lesz belőle, és... TADA, semmi. Ez a csaj kábé pont le se szarja, hogy testközelből látott valakit meghalni. Komolyan, az egész eseménnyel az a legnagyobb problémája, hogy UTÁNA FURCSÁN NÉZNEK RÁ AZ EMBEREK. What the... Nem. És nem csak az eleje, de ameddig elviseltem, végig ilyen.
Ajánlom olvasásra... aki szerette, az írjon nekem, hogy miért, mert komolyan szeretném megérteni, mit lehet ebben imádni.

10. NYÁR - egy sorozat/film/könyv, ami az idei nyár legjobbja volt

Stellához hasonlóan én is próbálom a tavalyi nyári olvasmányaimat felidézni, ami annyira mégsem bizonyult egyszerűnek, mert csak ősszel kezdtem el a molyt használni... De ezt a könyvet 1000% hogy nyáron olvastam, mert a könyvhéten szereztem be, és emlékszem, hogy szinte azonnal rá is vetettem magam. Ez pedig nem más, mint Axie Oh: A lány, aki a tenger alá esett.
Pont az ilyen nyári olvasmányokat szeretem, ami könnyed de tartalmas, picit romantikus is, de amúgy nem ez a fő vonulata, kalandos, de nem a sötét, túl realisztikus módon, mégis lehet rajta izgulni. Élmény volt olvasni, és az egyszerűsége ellenére vannak benne olyan gondolatok, amik miatt duplán örülök, hogy a polcomon van, és valahányszor ránézek erre a gyönyörű borítóra, eszembe jutnak.

Köszönöm, hogy elolvastátok a bejegyzést, és még egyszer köszönöm Stellának a kihívást! :)

2 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Nagyon jó volt olvasni a válaszaid és örülök, hogy kitöltötted. Az első pontnál konkrétan elterült egy boldog mosoly az arcomon, mert Clare nénitől nekem a Pokoli szerkezetek a kedvencem :D
    Szaftos könyvajánló, nyami! ;)
    A válaszaid mindegyikéről hallottam, egy része a polcomon pihen egy része meg a könyvesboltban várja, hogy vajon velem jöhet-e valamikor. A magyarokhoz köthető csalódások szerintem annyira nem meglepőek és nem azért, mert ne lennének nagyon jó magyar írók (pl. Böszörményi Gyula zseniálisan írt), csak nagyon nehéz egy csalódás után nyitni feléjük.
    Off-Campust mindenkinek! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy kihívtál, nagyon mókás volt kitölteni :)
      Clare kapcsán meg: ugyeee? Jajj, annyival jobbak ezek a történelmi korszakban játszódó regényei! Vagy csak annyira elhúzta a Végzet ereklyéit, hogy a végén már megutáltam az egészet. Az utolsó könyvnél már hangosan röhögtem bizonyos részeken, hogy ahha, peeersze, mentsétek meg megint az egész világot :D
      És magyarok kapcsán: én nem zárom ki őket, sőt, nagyon igyekszem minél többet olvasni. Talán pont ezért nagyobb a szórás, és akad a kezembe néhány csalódás is. Velem inkább az a baj, hogy nagyon rá tudok koncentrálni egy-egy íróra. Az a fajta vagyok, akinek ha tetszik egy könyv, elolvassa a szerző összes létező regényét :D De ha az első könyve csalódás, akkor viszont nagyon ritkán adok az írónak második esélyt. Így inkább konkrét embereket zárok ki rossz tapasztalat alapján, nem a magyarokat en block. (Jó, meg néha kiadókat. Tudok olyanról, ahol nincs szerkesztés, és ez meg is látszik a könyveiken, úgyhogy azt megfogadtam, hogy egy petákot nem költök a munkájukra, mert egy igénytelen vacak lesz mindenből, amihez csak hozzá érnek.)

      Törlés